Saturday 27 February 2010

Pemuda Gay?












Seperti kita lihat dizaman serba moden dan teknologi semakin canggih. Gejala social di kalangan remaja semakin membimbangkan antaranya ialah gay. Masalah ni kian meruncing di kalangan remaja. Persoalannya kenapa perbuatan songsang ni terjadi?




Menurut khai didalam blognya. http://justkhai.com, menceritakan pengalannya bukan sebagai seorang yang gay tetapi memalui pemerhatiannya dan keadaan sekelilingnya.
Ada juga sebahagian remaja atau segelintir masyarakat yang beranggapan bahawa masalah ini di sebabkan genatik semula jadi mereka. Tanggapan ini dalam sama sekali salah, menurut Inge Anderson beliau menyatakan.

However, the study (and others like it) did find a highly significant link between biology and homosexuality, as the incidence of homosexuality in the general population is much lower than 52%. Personal experience corroborates this link because among my homosexual acquaintances I know of several families in which a number of relatives are also homosexual. In one case, for instance (see Gay Sons), a father who believed that he had "become" homosexual because he had been allowed to play like a girl and had grown up without strong bonding with his father tried to make very sure that his son did not grow up gay. So he spent a lot of time with him and made sure that he only played "boy" games with "boy" toys. In spite of all this effort, the son also turned out to be gay.
From my wider studies, I conclude that a person finds him/herself with a homosexual orientation as a result of the interplay of several factors, including heredity, prenatal influence (a controversial subject, but with not only animal studies but some human studies to back it), and environmental factors such as childhood trauma or being brought up and conditioned as a member of the opposite sex. The latter is the background of a significant number of lesbians, for instance

Pada pandangan saya punca gay ini disebabkan pengaruh keadan sekeliling.seorang gay bukanlah dilahirkan sebagai seorang yang gay dari genetiknya akan tetapi keadaan sekeliling membantu akan perubahan ini. Cotohnya seorang lelaki dan kesemuanya adik beradiknya perumpuan bukan semua lelaki akan tepengaruh dengannya tetapi segelintir. Contoh lain, apa bila di kawasan kesemuanya lelaki,seperti asrama lelaki, setiap insane mempunyai nafsu, apabila nafsu ini tidak dibentuk dan dikawal ia akan menguasai akal fikiran.

Allah befirman,
“Maka tatkala datang azab Kami, Kami jadikan negeri kaum Luth itu yang di atas ke bawah (Kami balikkan) dan Kami hujani mereka dengan batu dari tanah yang terbakar dengan bertubi-tubi.” (QS. Huud [11]: 82)

Sehubungan itu, didikan dirumah juga adalah sangat penting, ini kerana di rumah ibi bapalh mencorakkan anak-anak meraka, mereka perlulah memberikan didikan agama yang betul mengikut keadaan semasa disamping tegas terhadap meraka. Dengan didikan agama yang cukup dapat menyelamatkan para pemudi kita dizaman moden ini. Kerana nikmat iman dan islam itu sempurna dari setiap sudut kehidupan. Marilah sama-sama kita fikirkan jalan terbaik bagi membetulkan dan menerap nilai-nilai keislaman di setiap hati sanubari pemuda-pumuda islam sekarang.








0 comments: