Sunday 14 March 2010

nape artis bercerai?


Penceraian artis.

Hari demi hari artis tanah air kita kian dihangatkan dengan penceraian. Malah masalah ini sudah menjadi adat kebiasaan dan lumrah dalam dunia hiburan. Adakah masalah ini kita sama-sama fikirkan jalan penyelesaian saya disini bukan sebangai seorang yang bagus ingin menyalahkan mana-mana pihak hanya ingin sama-sama mencari jalan penyelesaiannya. Antara punca-punca penceraian dikalangan artis ialah..

1. Pergaulan kurang batas antara jantina. Seperti mana di dalam drama dan filem artis yang bukan mahram terutamanya adegan-adegan yang tidak sepatutnya dilakukan. Jika anda sebagai seorang suami atau pun isteri melihat suami/ isteri anda berpelukan atau melakukan sesuatu perlakuan yang romantis pada orang lain apa perasan anda?
Kebnyakkan artis adalah seksi dan suka mendedahkan dan memperagakan tubuh meraka dikalangan khalak ramai. Justeru itu, fitnah akan muncul dan perbual tentang meraka akan berkumandang disetiap tempat. Meraka mengikut jejak barat yang kurang peradapan pemakaian. Adakah pakaian seksi merupakan kemajuan?

3. Pegangan agama yang lemah. Kebanyakan artis kurang menekan soal agama hanya kebanyakkan mengikut pemikiran sendiri. Mereka kian berani menyoalkan hukum-hukum Allah tanpa rasa bersalah.

0 comments: